tisdag 8 mars 2011

Detta ser jag fram emot

Känner ni igen känslan av att vänta på en bok? Otålighet blandad med nyfikenhet? Det gör även jag, såklart.
Här är kort om några böcker som alla snart dyker upp i affärerna. Måsten i bokhyllan!


 
PassionWhere She Went


Titel: Förlorad Ängel - Becca Fitzpatrick
Originaltitel: Crescendo
Releasedatum: 2011-05-03
Kärleken mellan Patch och Nora fortsätter, men när Patch gör flera felsteg som är livshotande för både han själv och Nora ställs allt på sin spets.
Kommentar: Vad jag har längtat efter den här boken! Nu får vi se om Nora tar och dumpar Patch någon gång... Första boken heter Fallen ängel. Aningen förvirrande.


Titel: Jagad - Meg Cabot
Originaltitel: Runaway
Releasedatum: 2011-04-20
Em Watts fortsätter att springa. Alla hon älskar är rasande på henne, och hon flyr från både vänner och familj.
Kommentar: Jag har visserligen läst den här på engelska redan, men den är fantastiskt bra! Tidigare finns det två andra böcker i Airhead serien(Airhead och Being Nikki). Detta är den sista boken i serien.


Titel: Twilightsagan, den officiella illustrerade guiden - Stephanie Meyer
Originaltitel: The official guide
Releasedatum: 2011-04-12
En uppslagsbok för Twilightfans! Ingående fakta om karaktärer avslöjas, såsom släktträd osv.
Kommentar: Personligen är jag inget Twilight fan (längre), men jag tänker ändå läsa denna bok. Verkar ju spännande. Dessutom är den 524 sidor lång...


Titel: Passion - Lauren Kate
Realeasedatum: 2011-06-14
Kommentar: Har inte ens läst första än, men ska snart göra det.


Titel: Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson
Realesedatum: 2011-03-17
Efter tre år med en perfekt pojkvän blir Olivia dumpad. Hon försöker komma på bra saker med singellivet. Inga. Snart kommer hon på att man kan vara attraherad utan att vara kär.
Kommentar: Världens bästa titel.


Titel: När jag lät dig gå - Gayle Forman
Originaltitel: Where she went (kommer ut 2011-04-05)
Releasedatum: 2011-05-03
Adam saknar Mia. I boken tänker han tillbaka på alla gamla minnen med henne.





1 kommentar:

  1. Where she went är ett måste att läsa. If I stay fängslade mig verkligen på ett sätt som inte händer allt för ofta.

    SvaraRadera